Port elliot, Robe, Mount gambier, Halls Gap

10 februari 2018 - Halls Gap, Australië

Na kangeroo Island hebben we in Port belliot een stop gemaakt.Een heerlijke camping met een enorme speeltuin. Zo de kids kunnen zich weer even flink uitleven hierin. Ook is er een fantastisch strand waar enorme golven zijn. Hier lun je lekker induiken.

De volgende dag trappen we even flink door en gaan naar het kustplaatstje Robe. Een mooie route waar we langs salt creek komen. Op de camping in Robe is ook een strand en een mooie speeltuin maar nog belangrijker, een zwembad!! De favoriet onder de favorieten word ons snel duidelijk. Er word zowel in de middag als in de vroege ochtend gebruik van gemaakt. Lekker duiken en plonsen. Stijn oefent al goed met wat hij allemaal al geleerd heeft op zwemles. Isa zit nu ook op zwemles zoals ze zelf zegt. Het is fijn dat de kinderen zich zo vermaken met alleen een zwembad.

De volgende dag is voorons nog een beetje onbekend wat we gaan doen. We gaan in ieder geval naar Mount Gambier om the bleu lake en de Umpherston Sinkhole te bekijken. Wat een prachtige natuurverschijnselen zijn dit zeg. We genieten van deze mooie wonderen en besluiten om daarna in 1x door te rijden naar Halls Gap. Eenklein plaatsje in Gampians nationalpark. Een flinke trip met de Camper en we rijden deze dag dan ook wel 4 uur. Dat zijn flink wat kilometers en eigenlijk te lang. Maar wat een fantastische rit. We zien de enorme bergen en dat doet ons meteen aan onze fijne vakanties in Frankrijk denken. Hier houden we van. We komen eind van de dag aan op een fantastische camping aan het meer bij Halls Gap. We mogen onze eigen plek uitzoeken. Heerlijk want de laatste nachten hebben we op erg onstabiel grond gestaan waardoor we erg slecht geslapen hebben (stiekem zijn we ook klein beetje verwend met onze heerlijk eigen bed maar dat terzijde). We staan op een prachtig stukje waar de kaketoes en kangaroo’s gewoon rond lopen/vliegen. Wat een prachtig gebied. En ook op deze camping kan gezwommen worden in een zwembad! Er word meteen een duik genomen ook al is het inmiddels 6 uur en heeft iedereen honger. We besluiten om hier een paar dagen te blijven. Even bijkomen. Ook heeft Stijn dezelfde ochtendritme als thuis (voor de mensen die het niet weten, Stijn is elke ochtend tussen half 6 en half 7 wakker. soms eerder en heel sporadisch wat later). Aangezien we toch later op bed liggen en niet helemaal goed slapen maakt ons dat toch wat prikkelbaar. Daar hebben we geen zin in dus we gaan komende dagen even lekker chillen.

De volgende dag beginnen we heerlijk rustig en komen de kakatoes meteen al even buurten om te kijken of we nog wat lekkers hebben. Tegenover onze camper is een stukje gras met de campkitchen (iedere camping heeft dit en hier kan je koken/grillen/afwassen/chillen etc. je hoeft alleen maar je eigen eten mee te nemen, geweldig!) hier komen in de ochtend/avond de kangaroo’s grazen. Gewoon bij ons in de voortuin! Daarna even het dorpje in en kijken van Gramians NP te bieden heeft. Na wat boodschapjes en lekker spelen in de grote speeltuin van Halls Gap gaan we lunchen bij een gezellig cafeetje.  De kinderen zijn erg moe en het best warm. We besluiten om even door Grampians NP te rijden en dan weer terug te gaan naar de camping. Onderweg vallen Stijn en Isa in slaap en missen we een afslag richting camping. Dat word verplicht bij Mackenzie Falls kijken, wat een straf… J. De kinderen zijn zo moe dat ze blijven slapen dus besluit Cris alleen af te dalen naar de watervallen. Een mooie wandeling maar niet erg geschikt voorkinderen die erg moe zijn en het erg warm is overdag. We rijden daarna door naar de camping door het prachtige gebied. Veel zwarte bomen waar veel groene bladeren aan hangen. In 2014 is er verwoestende brand geweest waardoor er een groot deel van Grampians NP verbrand is. Dat is nu nog goed te zien. Prachtig..

In de middag duiken we meteen het zwembad in. Ooh wat hadden de kinderen hier zin. We voelen ons hier zo fijn dat we besluiten nog een dag te blijven. In de avond gaan we voor het eerst koken in de campkitchen, wat fijn om geen extra hitte in de camper te hebben en het is reuze gezellig tussen al die andere mensen. Er word een spelletjes avond georganiseerd dus er is veel bedrijvigheid. Een Hollandse man komt even bij ons zitten. Het is de vader van de eigenaresse en hij verteld ons wat er allemaal al aan de camping gebeurd is.

We gaan snel naar bed want morgen weer een fijne dag voor de boeg waarin we vooral gaan chillen, in de avond hebben we een jazzbandje op de camping. Weer een heerlijk vooruitzicht.

Vandaag hebben we voor het eerst een beetje regen en geen felle zon. Ook wel eens lekker, qua temperatuur is het 27 graden dus een goede dag om bij te komen en plannen te maken voor onze volgende tour. The great ocean road (GOR). Maar dat voor later….

(Ik zet er af en toe foto’s op omdat het uploaden van de foto’s erg langzaam gaat. Dit moet per foto en kan dus niet met meerdere tegelijk)

1. Hanna:
    Fantastisch! Prachtige foto's ook!! Xxx
  2. Carla Eggens:
    10 februari 2018
    Zo ontzettend leuk om te lezen weer. Halls Gap is ook prachtig en zo'n mooie camping met de Australische dieren zo dichtbij. Goed plan om daar wat langer te blijven. En met een lekker zwembadje erbij, ideaal! Fijn dat de kids het ook zo goed doen! Enjoy!
  3. Loes Okkes:
    10 februari 2018
    Wat een leuk verslag weer en wat een mooie foto`s.Prachtig daar!
  4. Janny Lok:
    11 februari 2018
    Prachtig om te zien. De loslopende kangoeroes
  5. Alice Vd Kloo-Hatzmann:
    12 februari 2018
    Wow! Wat een prachtige ervaring! En wat fijn dat jullie dat met ons willen delen :-) Heel veel plezier nog!
  6. Marije:
    13 februari 2018
    Wat mooi jongens. Goed om te horen en te zien dat het helemaal de juiste keuze is geweest. Veel plezier. Groetjes uit Nederland 😊
  7. Roselique:
    13 februari 2018
    Jullie zien er super relaxt en gelukkig uit..!