Healsville,Warragul, Philip Island

21 februari 2018 - Cowes, Australië

We rijden na het Melbourne door naar Healsville,hier moeten veel vogelsoorten voorkomen en een leuke sanctuary (soort dierentuin) zijn. Nou dit is inderdaad het geval. Wat een fijne en vooral rustige camping treffen we. We zouden het dorpje nog in gaan maar de kinderen zijn zo door hun dolle in de mooie speeltuin en het zwembad is ook gespot. We staan tegenover de speeltuin waar een leuk beekje achter stroomt. Hier kun je ook fijn in zwemmen. We stallen onze buitenmeubilair nast het beekje en gaan luchen. Iedereen is relaxed en er komen al een paar prachtige vogels bij ons kijken. We hebben ook wat vogelzaad bij de receptie gekocht en dat weten ze. Binnen no time komen er verschillen papagaaien langs om wat mee te eten. De een is nog wat verlegen en de ander komt gewoon op je hoofd zitten. Fantastisch om zo dicht bij de natuur te zijn en wat fijn om zulke prachtige vogels niet in een kooi in de huiskamer te zien. Er komen ook hele grote groepen witte kaketoes voorbij vliegen met hun eigenzinnige geschreeuw. We genieten vol! Later gaan de kinderen even bij het springkussen kijken en onderweg spot ik een Laughing Kookaburra. Wat een bijzondere vogel is dit, even klater komt hij ons even bekijken in de camp kitchen waar wij onze worstjes aan het bereiden zijn. Even later komt er ook een Australian White Ibis langs om  te zien of we niet morsen. Dit is weer eens wat anders dan een musje.

De volgende dag hebben we zin in ons uitje naar Healsville Sanctuary, hier hebben ze het bekende vogelbekdier. Die willen wij ook weleens zien. Wat een prachtig park is dit. We zijn er vroeg dus nog weinig mensen. We zien koala’s, verschillende soorten kangaroo’s, python, wombats,  dingo’s, emoes, heel veel soorten vogels, de nachtdieren in australie en nog veel meer. Het is een prachtige dag en het vogelbekdier doet zijn best om ons te vermaken wat een leuk beest is het zeg.Ze zouden erg schuw zijn maar deze lijkt daar niet mee te hebben. Ook zien we voor het eerst de tasmaanse duivel, wauw wat zijn ze groot! We dachten dat ze veel kleiner zouden zijn. Bij de wallaby’s vallen we met de neus in de boter. De verzorgers gaan ze voeren en Stijn en Isa zijn de enige kindjes daar. Ze mogen mee helpen om ze stukjes wortel en zaadjes te geven. Prachtig. We zien voor het eerst een baby wallaby bij zijn moeder in de buidel en de kinderen mogen de moeder met de hand voeren. Wat prachtig om ze zo dichtbij te mogen bewonderen en het voeren is soms ook best wel een beetje eng. We gaan ook even een kijkje nemen bij de pappagaaien. Hier zijn de zwarte kaketoes. Wat prachtig, de verzorger heeft het vrouwtje (met de gouden stippen) en een mannetje op de arm. Ze vraagt of ik misschien 1 op de arm wil. Nou graag, ook krijg ik wat zaadjes om hem te voeren. Fijn om zo actief met de dieren bezig te mogen gaan. Ook Cris mag hem even op de arm maar het amnnetje is er na het eten van de zaadjes welklaar mee. De verzorgster verteld me dat het paar tijd is en dat dit stelletje Very in love zijn en dat hij daarom weer terug wilde. Ach het blijven tenslotte dieren  Als laatste gaan we nog naar de vogelshow van het park. In de flight arena zien we als eerst een mooie roofvogel (vergeten welke ook alweer,oeps)  die weigert om terug zijn hok in te vliegen haha. Het lijkt er bijna op dat de show afgebroken gaat worden en dan kunnen we de mooie adelaar niet meer zien. Gelukkig gaat bij de laatste poging de eigenwijze roofvogel terug naar zijn hok (ach geef hem eens ongelijk) en zien we aan het einde dan echt de grote adelaar. WAUW wat is hij groot!! En hij vliegt vlak langs Stijn. Hier heeft hij echt naar uit gekeken.  Tijd om verder te trekken, we gaan naar Warragul om te overnachten. We besluiten om hier niet al te lang te blijven want er lijkt niet veel te beleven. Behalve een aldi dan hahaha.

De volgende dag op weg naar het bekende Philip island, we besluiten om niet al teveel de commerciële dingen te doen. We gaan naar het koala conservation centre waar we weer veelkoala’s mogen spotten om daarn naar The Nobbies centre te gaan. Hier is een prachtige uitkijk over de oceaan en jahaa we hebben pinguïns gespot en dat helemaal gratis! We hoeven helemaal niet naar de bekende pinguïn trail waar we met honderden andere mensen elke avond de pinguïns komen bekijken voor een smak geld. Prachtig om deze kleine beestjes zo bezig te zien in hun nestjes. Stijn was helemaal door het dolle,eindelijk zag hij ze in het wild… Deze kunnen we ook afvinken. Nu alleen de haai en walvis nog hahaha. Daarna even chillen in het dorp (Cowe) daar blijkt een mooie speeltuin te zijn aan dez ee. Dus na wat drinken en wat chips lekker spelen en zwemmen in de zee. Het was een prachtige dag met veel indrukken. We slapen op een “camping” dat eigenlijk alleen cabins heeft maar voor self contained mensen is er ruimte voor de helft van het geld wat je op de andere plekken betaald. Wij kunnen best een nachtje zonder stroom en een wc is ook aanwezig dus wij doen het ervoor. In het zwembad “douchen” we gewoon haha. Morgen naar luxe camping waar even een rustdag in lassen (en te wassen haha) om de volgende dag Wilson Promontory te ontdekken.

1. Henrianne:
    22 februari 2018
    Vanaf hier ondenkbaar dat je al die dieren en dat moois in het echt ziet. Onvergetelijke ervaring lijkt mij. Geniet ervan!
  2. Carla Eggens:
    23 februari 2018
    Wauw, weer een mooi verhaal en prachtige foto's. Zie jullie stralen! Geniet!
  3. Alice Vd Kloo-Hatzmann:
    26 februari 2018
    Mooi hoor, wat een belevenissen! Hier zullen jullie nog vaak aan terug denken! Veel plezier nog!