Inverloch, Wilsons Promotory, Lake Entrance, Buchan, Mallacoota en pambula beach

27 februari 2018 - Pambula Beach, Australië

Een rustdag vandaag in Inverloch een mooi plaatsje langs de kust. We arriveren lekker op tijd (10:00) en er is plaatst voor ons. Het is een groot resort bwaar alles helemaal spik en span is. Ook een mooi zwembad en speeltuin en een supergave Flying fox! (zo’n kabelbaan waar je knetterhard naar beneden zoeft op een te klein rond zitje wanneer  je bij het eind komt, kom je abrupt tot stilstand om vervolgens knetterhard gelanceerd te worden). Als eerst gooi ik een hele berg was in de wasmachine. En met een berg bedoel ik ook echt een berg!  Gelukkig hebben ze hier van die enorme wasmachines zodat ik maar 2 wasjes hoef te draaien. In de middag lekker zwemmen in het zwembad (met iets teveel chloor dat dan wel) met een superwarm bubbelbad en een sauna. Mjommie… Ik regel nog even bij de receptie dat we een uurtje later mogen uitchecken zodat we morgenvroeg nog een duik kunnen nemen. We besluiten om de volgende dag toch weer even terug te rijden naar San Remo op Philip Island. We willen toch wel graag het pelikanen voeren om 12 uur zien.

Zo gezegd zo gedaan, we pakken de boel weer in en trappen door naar San Remo. We zijn er half 12 en we kunnen rustig naar het strand lopen.  Het is niet erg druk en sfeer is relaxed ondanks dat het weer vandaag erg wisselvallig is. Het is drukkend warm en hebben af en toe een bui. Beetje op zijn hollands, zijn we hier niet echt gewend.  Dat mag de pret niet drukken en wellicht zorgt dit er ook voor dat het lekker rustig is. De mevrouw die de pelikanen voert verteld dat er laatste dagen weinig pelikanen komen voor de vis, tja blijven wilde dieren. Wel worden verrast met enorme pijlstaartroggen. Wow dat is nog eens een enorme verassing. Ze zwemmen vlak onder ons door en de kinderen zijn allebei zwaar onder de indruk. Die stond niet op ons lijstje maar die kunnen we nu zeker afvinken. Aan de kust geven ze ook nog even showtje door te spetteren naar ons. Wauw wat treffen wij het in Australië zeg. We balen wel een beetje dat we geen wilde pelikanen zagen dus we besluiten op zoek te gaan naar een eettentje voor wat Fish and Chips (patat met kibbeling). We kunne n het niet goed vinden en lopen weer terug naar het strand, gelukkig maar want daarkomen 3 pelikanen aangevlogen die toch een hapje vis mee willen eten. Whoehoe! Wat een geluk. We rennen het strand op om van dichtbij deze imposante beesten te bekijken. Ze zijn wat schuwer dan die in het dierenpark en dat is maar goed ook, daar ben je tenslotte wild voor. We genieten enorm en gaan daarna een enorme bak met patat en vis bestellen bij het restaurant met uitzicht op de pelikanen. Samen lekker smikkelen en kijken hoe de pelikanen hun weg weer vervolgen. Wat treffen wij het zeg,ondanks het wisselvallige weer toch enorm genoten. Nu op weg naar de camping vlakbij The Prom (Wilson Promotory NP). Het blijft maar regenen en de voorspellingen voor morgen zijn erg regenachtig. We duimen dat het niet zo is en hopen weer op een prachtige dag.

Vandaag (24-02-2018 zaterdag) Wilsons Promotory bezoeken. Een prachtig natuur park waar maar 1 verharde weg door gaat. Tom Tom hebben we dus niet nodig vandaag. Onverharde wegen zijn er wel genoeg maar die mogen we met de camper niet nemen. Misschien een volgende keer met 4wd J. De dag begint erg regenachtig en donker. Beloofd niets goeds maar we gaan ervoor. We zouden de wildlife route wandelen maar die slaan we over. Het weer is niet goed in te schatten en als het regent dan komt het met bakken uit de lucht en laten we nou net geen regenkleding oid mee genomen hebben. We proberen het bij wisky bay maar halverwege de loop, komt het bakken uit de lucht. we gaan terug naar de camper om eerst verder te rijden omdat het lijkt op te klaren. We stoppen bij Squeaky beach, een korte wandeling brengt ons bij een prachtige baai waar de zee helder blauw is en hoge golven. Stijn wil er natuurlijk meteen in duiken maar het kan erg gevaarlijk zijn ivm de stromingen en zo. We spreken af dat ze tot de knieën er in mogen. We hebben ook geen badkleding aan want tja we hadden nogal wat regen. Nu schijnt de zon mooi aan de hemel. Ongelofelijk hoe veranderlijk het weer hier kan zijn. We genieten van het prachtige uitzicht en de woeste zee. We verlaten de beach om naar Tidel River te gaan. We kijken daar nog even in het informatie centrum, nemen een lekkere kop koffie en gaan wandelen. Door de enige camping gelegen in de Prom lopen we richting de Tidel River bridge. Een mooi aangelegde brug brengt ons naar de overkant. Wat een uitzicht heb je hier zeg. De kinderen spelen even op de grote keien aan de rand van de brug. We lopen weer terug de route door het park. Prachtige vergezichten en heel veel papegaaien zie je in de verte over de bergtoppen vliegen, blijft bijzonder!

We besluiten terug te rijden maar met nog een stop op Wisky bay. Inmiddels schijnt de zon en het lijkt erop dat de regen ons verlaten heeft. Wat een geluk hebben we. We hijsen de kinderen in badkleding (voordat weer een stel kleding nat word haha) en gaan.. Wow weer zo’n prachtige baai met prachtige vergezichten. De zee is weer erg wild en een duik nemen lijkt niet verstandig. Met de voetjes te water maar weer. Wauw boven op de bergen vormt een grote grijze wolk waar erg veel regen uit lijkt te gaan komen maar hij blijft hangen. Wat een prachtig gezicht om dit natuur verschijnsel zo te zien. We genieten weer volop maar het is ook erg vermoeiend dus op naar de camping. We chillen de hele middag want morgen willen we heel wat kilometers gaan maken.

De volgende ochtend trappen we even flink door naar Lake Entrance. Het weer is erg slecht en het regent maar door. Zijn we niet gewent (verwend hoor haha). We komen eind van demiddag aan in Lake Entrance en daar is het nog net zo nat. Dat word niet veeldoen. We huren een dvdtje bij de receptie en proberen nog 1x onze dvd speler in de camper. En ja hoor deze doet het gewoon. Wat een geluk, even lekker bankhangen in de camper, ook wel eens lekker voor de verandering maar toch zien we de zon liever. We besluiten ook om vanavond het tweede bed op te gaan maken voor Stijn. Het slapen gaat hier nog niet echt goed en we merken dat de kinderen vermoeid raken. Als ze bij elkaar in bed liggen dan is ouwehoeren het leukste spelletje en wanneer er uiteindelijk geslapen word liggen ze regelmatig bij elkaar op de helft wat weer tot duwen en schoppen leid. Nadeel is dat wij in de avond niet meer aan tafel kunnen zitten en dus ook op ons bedje moeten gaan liggen. Buiten zitten is ook geen optie, ten eerste omdat het met bakken uit de lucht komt en ten tweede betekend dit dat de kids denken dat ze vrijbrief hebben om nog meer te ouwehoeren en we de hele tijd in uit kunnen lopen. Ook geen optie dus, nou ja vroeg op bed heeft al;s voordeel dat wij wel genoeg slaap pakken. Het is een goede keus om Stijn en Isa allebei een eigen bed te geven. Dit geeft veelmeer rust en ze slapen een stuk dieper lijkt het.

De volgende dag snel weer op pad, we gaan eerst langs de grotten van Bunchan. Deze moeten erg mooi zijn en we wagen het er op. Er zijn 2 rondleidingen die we kunnen nemen, we kiezen ervoor om 1 te doen,lijkt ons veiliger met de kinderen haha. We nemen de Fairy tour. Ondanks dat ik al heel veel grotten gezien heb in mijn leven (vooral in Frankrijk) maar dit is wel een oprecht een hele mooie. We moeten door kleine gangetjes en alle kristallen zijn erg dichtbij. Heel moeilijk om niet aan te zitten,vooral voor kleine kindervingertjes. Het is voor Stijn en Isa erg moeilijk om nergens op te klimmen en aan te zitten. Als we moeten lopen dan gaat het goed maar zodra er stil gestaan word omdat de mevrouw die rond leid wat wil vertellen is het snel gedaan met het geduld. Ondanks dat vonden ze het prachtig om eens in een berg te kunnen kijken. We rijden snel door naar Mallacoota en klein dorpje aan de zee. Best een eind rijden en aangekomen op de camping is het spelen geblazen. We hebben geen zin in koken dus we wagen een gokje in het dorpje. En ja hoor een take away, wij nemen pizza en de kids lekker patat. We eten daar, scheelt weer afwas. We besluiten om de volgende dag naar een camping te gaan waar de kinderen even stoom kunnen afblazen. Een prachtige kindvriendelijke camping met een binnen en buitenzwembad EN een waterpark. Ook is er een vette speeltuin met een springkussen. De camping zit ook nog eens aan het strand, dat moet dus vast goed komen. We gaan de volgende ochtend dan ook snel op weg. Het is toch nog een 1.5 uur rijden maar de route is weer adembenemend. Je rijd langs prachtige bossen (regenwoudachtige bossen) en dan ineens bevind je je in een weelde van groen om je heen met veel koeien in weilanden. Het blijft heerlijk om hier rond te rijden. Eenmaal aangekomen op de camping stallen we ons snel. Word de wasjes in de machine gedaan en gaan we zwemmen. Wow dit is nog eens een vette waterpark. De kinderen krijgen ook nog eens een duikbril van de receptie. Het is een bad met chloor en ze omdat ze regelmatig last van de ogen hebben na het zwemmen geen overbodige luxe dus. De kinderen  vinden het waterpark met al dat opspande water erg spannend maar na een paar keer met pappa en mamma van de glijbaan durven ze het alleen. Ze zijn er ook meteen niet meer weg te slaan, heerlijk. Ik heb meteen de tijd om onze route door te nemen want we moeten nu wel kilometers gaan maken. Zo’n rondreis is geweldig om te doen maar is ook hard werken haha. Wanneer gaan we wat doen en de kans dat de route om gegooid word is ook groot. Maar ik denk al een aardige planning gemaakt te kunnen hebben t/m sydney tenminste. Morgen trappen  weer verder naar Narooma,  Kiama, Bleu mountans en Sydney. Tot laters….

1. Diana:
    28 februari 2018
    Wat een geweldige reis! De foto's... echt ontzettend mooi. Al zoveel gezien en nog zoveel dagen te gaan. Stijn en Isa hebben geen idee hoe bijzonder deze trip voor ze is ;-) Die vinden het gewoon heel leuk om elkaar wat wakker te houden in de camper :-)
    Je schrijft het leuk Maris, ik beleef het een heel klein beetje mee...
  2. Alice Vd Kloo-Hatzmann:
    28 februari 2018
    Wauw, wat een belevenis! En er staat jullie nog veel meer moois te wachten.... The Blue Mountains zijn ook adembenemend! Geniet er nog lekker van!
  3. Loes Okkes:
    28 februari 2018
    Wat leuk om je reisverhaal weer te lezen en wat een prachtige foto`s.Je hebt het over wisselvallig weer nou hier in Nederland is het echt winter,-9 `s nachts en er wordt geschaatst.Dus geniet maar van het weer daar.
  4. Ria:
    28 februari 2018
    Jeetje wat weer een verhaal Mariska. Gaaf te zien en genieten! ! En dat doen jullie zo zien 🖒😊