adelaide,kangeroo island

6 februari 2018 - Victor Harbor, Australië

Hallo Allemaal,

Eindelijk tijd en genoeg internet verbinding om onze eerste verhaal te schrijven. We zijn nu een dikke week onderweg en hebben al heel veel gedaan. Wat we zeker weten is: We zijn verliefd.. wat een fijn land is dit en wat een fijne mensen wonen hier. We hebben ons dan ook geen moment niet thuis gevoeld.

We begonnen onze reis met de hele lange vliegreis. We wisten van te voren dat hij lang zou zijn maar als het dan eenmaal zover is dan is het toch een beetje afzien. Eenmaal geland hadden we wel een aantal dagen nodig om in het ritme te komen maar die lange vliegreis zijn we ook alweer vergeten.

In Adelaide hebben we lekker een dag rond gewandeld en zijn we bij central market geweest. Natuurlijk hebben we ook voor de kinderen een fijne speeltuin in het stadspark gevonden. Die hebben zich heerlijk kunnen uitleven.

De volgende dag hebben we onze camper opgehaald. Vol spanning waren we benieuwd naar ons huis voor de komende weken. Beetje tegenvaller was dat dit een ander model bleek te zijn dan we geboekt hadden. De kinderen zitten nu alsnog in het camper gedeelte dan direct achter ons, wat de bedoeling zou zijn. Die zou niet eens bestaan volgens de aardige meneer. We moesten even schakelen maar we zijn erg tevreden met onze mooi camper. Hij is echt enorm groot maar Cris weet zich er uitstekend mee te redden. Ik moet nog een beetje wennen maar zal later achter het stuur gaan kruipen hahaha.

We zijn direct vertrokken naar Hahndorf, dit prachtige kleine duits achtige dorpje ligt vlakbij Adelaide. Waar we 1 nachtje zijn gebleven. We zijn daarna doorgereden naar Normanville aan de kust onder Adelaide. Een ontzettend fijne camping die direct aan de prachtige zee ligt. We voelden ons nog een beetje opgejaagd door de reis en de jetlag dat we besloten hebben om hier lekker een dag te vertoeven. Een goede keus! we hebben ons heerlijk kunnen settelen in de camper en verschrikkelijk genoten van de zee. Vooral Stijn blijkt de zee waanzinnig te vinden. Lekker steentjes gooien en Isa hield zich vooral bezig met mooie schelpjes zoeken.

Tijd om naar Kangaroo Island te gaan. We pakken de Ferry van 10 uur. We zijn in volle spanning, zouden we nu echt kangaroo's en koala's gaan zien? onderweg komen we de eerste dode al tegen langs de weg. Eenmaalop de camping aangekomen word ons verteld dat er 4 koala's in de bomen verblijven op de camping. Die worden natuurlijk meteen opgezocht. Wow wat een prachtige dieren zeg. helemaal om ze zo in het wild te zien. De kinderen winden het fantastisch en gaan alle bomen bij langs. Het is in de middag dus nog geen kangaroo's kunnen vinden. het is te warm en ze gaan vaak aan het einde van de dag op pad. Wij nemen de koala wandelroute maar we zien vooral veel wallaby's. Geweldig!! Ons verblijf op kanagroo island beloofd wat. De volgende ochtend worden we wakker met een wel heel nieuwsgierige wallaby voor de deur. We vinden het wel gezellig en we noemen hem/haar Edward. Edward blijft de hele ochtend bij ons buurten, dat was al een hele ervaring opzich. We gaan vandaag naar Admiral Arch en remarkable rocks. Ook hebben we seal bay aangedaan maar daar was de entree zo duur om een paar zeehonden te zien, ach dan gaan we wel een keer naar pieterburen ;-)..

Admiral Arch was een prachtig stukje kust waar we onze ogen hebben uitgekeken. Stijn was vooral op zoek naar de grote witte haai. Die zou daar ook moeten leven maar helaas die hebben we niet gezien. Bij de remarkable rocks konden de kinderen zich even lekker uitleven. Wat een prachtig natuurverschijnsel is dit. Het is een warme dag en de kinderen zijn er wel een beetje klaar mee. We gaan lekker een ijsje halen en terug naar de camping waar Stijn en Isa 2 vriendjes gevonden hebben om mee te spelen. Dit zijn ook Nederlanders die in 3 weken van Melbourne naar Adelaide reizen. Gezellig voor de kinderen die eindelijk weer even in hun eigen taal kunnen ravotten.

We besluiten nog een dagje KangerooIsalnd te doen en gaan het rustig aan doen. We gaan eens langs het wildlife park op het eiland. Hier mogen we kangaroo's en Wallaby's voeren.  De kinderen genieten vollop. Eidenlijk mogen ze ze aanraken maar vooral aaien. Ook kunnen we nu bijna alle dieren zien die hier in Australie voor komen. Stijn en Isa vind de pinguïns helemaal leuk, die wilden ze echt heel erg graag zien.(hopelijk straks ook in het wild). Aan het einde van de dag mogen we even bij de koala's kijken en zelfs aaien! Wat een feest... de dag kan niet meer stuk. We rijden door om voor het eerst op een bushcamping te overnachten. We konden alleen nog maar om 8:30 terug met de ferry dus dicht bij slapen was wel zo fijn. Hier stonden we op een plek direct aan zee. Natuurlijk moest er gezwommen worden! Heerlijk.

de volgende dag besluiten we het rustig aan te doen. We nemen afscheid van het prachtige kangeroo Island en we nemen we de Ferry waar we verrast worden met een stel dolfijnen die even bij de ferry een kijkje komen nemen. We rijden door naar de volgende camping maar moeten onderweg echt eerst boodschappen doen. Met 2 drukke kids en een onbekende winkel is dat best een hele onderneming. We rijden door naar de camping in victor harbor waar we de hele middag nog hebben om lekker te spelen in de speeltuin en te zwemmen in de hele hoge golven van zee.

We genieten vol op van dit prachtige land. De mensen zijn echt ontzettend aardig. Morgen gaan we verder naar meningie om uiteindelijk een paar dagen later aan te komen bij Mount Gambier. Hopelijk tot snel!

Dikke kus, de visser

1. Hanna:
    6 februari 2018
    Wauw, fijn dat jullie zo genieten en geweldig dat we mee kunnen lezen! Veel plezier, xxx
  2. Jacqueline:
    6 februari 2018
    Wat leuk zeg om jullie beleving te lezen en in 1 week al heel veel gezien hebben. Er is nog genoeg te beleven haha. En echt als de kids het zo naar hun zin hebben is het voor jullie dubbel zo leuk en relaxed. IK ben benieuwd naar jullie verdere journey heel veel plezier en hoop ook nog wat foto`s te zien he het maakt mij nieuwsgierig hahaha. have fun
  3. Elma:
    6 februari 2018
    Hartstikke leuk! Wat gaaf om al die beesten in het echt te zien! Enjoy!
    X
  4. Janny:
    6 februari 2018
    Fijn om te horen dat jullie genieten. Wat grappig ook om de dieren daar zomaar te mogen bewonderen. Veel plezier en hou ons op de hoogte🤗
  5. Carla Eggens:
    6 februari 2018
    O wat herkenbaar allemaal!! Alle herinneringen komen weer boven. "Ik wil wel ruilen", roept Arne. Ook wij zijn 2 jaar geleden verliefd geworden en sparen voor een nieuwe reis! En zo grappig om te lezen dat ook jullie 1 e kangeroo een dode langs de weg was. Exact gelijk.. Geniet, geniet, geniet!! Van dit mooie prachtige land met inderdaad zulke fijne mensen. We kijken uit naar jullie volgende verhaal. Veel plezier. Groetjes van ons 4.
  6. Alice Vd Kloo-Hatzmann:
    7 februari 2018
    Wat leuk dat we op deze manier mogen meegenieten! Leuke foto's! Grappig, heel herkenbaar, ik ben op dezelfde plekken geweest ;-) Heel veel plezier nog! Liefs Alice
  7. Loes Okkes:
    7 februari 2018
    Heel leuk om te lezen ik blijf jullie volgen en mooie foto's.Heel veel plezier en een hele leuke tijd gewenst.Groetjes van Loes
  8. Roselique:
    7 februari 2018
    Klinkt super..! Zeker dat al jullie verwachtingen waar worden..! Is jullie van harte gegund. Zien uit naar het volgende verhaal en tot die tijd lekker door blijven genieten 😘